چاپ
مهندس فرهادی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس روز شنبه مورخ ۴ دی ماه ۱۴۰۰ در یک نشست تخصصی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس با موضوع هم فکری و هم اندیشی، تبیین سیاستهای اجرایی و هدف گذاری برنامه های آتی با جمعی از فعالان صنعت نمایشگاهی کشور دیدار کرد.
مهندس فرهادی در این جلسه بر اهمیت ویژه برگزاری نمایشگاه ها و نقش تاثیر گذار آن در بهبود اقتصاد و تجارت کشور تاکید کرد و گفت: نمایشگاه ها در ایجاد رونق اقتصادی، اشتغالزایی، جلب سرمایه گذاری، گسترش دیپلماسی اقتصادی و همچنین رونق صنعت توریسم نقش غیرقابل انکاری دارند.
.
وی افزود: مدیریت شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در راستای ایجاد تحول اساسی در ساختار، بهبود عملکرد وارتقاء فعالیتها و جایگاه بینالمللی و ملی مجموعه گام برمیدارد و برای ایجاد زیرساخت های لازم و واحدهای خدماتی مورد نیاز از جمله هتل، سالن همایش، آمفی تئاتر، رستوران، آژانس های مسافرتی، خدماتی و گردشگری و جذب سرمایه گذاران، تبادل هیات های تجاری داخلی و خارجی و پذیرش مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان خارجی، انعکاس بیشتر و بهتر فعالیت های نمایشگاهی و پتانسیل های ایجاد شده توسط مشارکت کنندگان نمایشگاه ها از طریق سرای رسانه و اقدامات نوین دیگر تلاش، و برنامه های مدونی در دست اجرا و اقدام دارد.
مدیران شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس، متخصصان صنعت نمایشگاهی کشور حاضر در این جلسه به بررسی پیشنهادات و ایده های جدید در راستای افزایش بهره وری نمایشگاهها، جذب هیئتهای تجاری و مشارکت کنندگان خارجی، تشریح چالشها و فرصتهای برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه های تخصصی بین المللی و ارائه راهکارهای موثر جهت حل مشکلات پیش روی این صنعت پرداختند.
از جمله پیشنهادات مطرح شده در این جلسه میتوان به برگزاری دورههای آموزشی تخصصی نمایشگاهی برای برگزار کنندگان و مشارکت کنندگان ، اعتبارسنجی مناسب، اصولی و علمی برگزار کنندگان، ساخت اپلیکیشن مختص نمایشگاه بین المللی فارس،برگزاری جلسات با متولیان حوزه توریسم کشور، برگزاری رویداد ها بر اساس ماهیت سرزمینی و پتانسیل هر منطقه، تقویت بازدید تخصصی از نمایشگاه ها و رجیستری هدفمند، دعوت موثر از فعالان حاضر در شهرکهای صنعتی و پارکهای علم و فناوری، ساخت تابلو ها و بیلبوردهای تبلیغاتی جدید در نمایشگاه فارس جهت بهره برداری مشارکت کنندگان و غیره اشاره کرد.
در این نشست تخصصی در خصوص مشکلاتی نظیر برگزاری همزمان عناوین نمایشگاهی در چند منطقه از کشور، افزایش هزینه ها و قیمت ها و تاثیر آن بر رکود صنعت نمایشگاهی، عدم همکاری متولیان تبلیغات عمومی و نبود نگاهی حمایتی در این حوزه ، ضریب مالیاتی بالای تعیین شده برای درآمدهای نمایشگاهی، تحریم ها و مشکلات انتقال پول در برگزاری رویدادهای بین المللی، تعلیق فعالان نمایشگاهی ایران در انجمن جهانی نمایشگاهها و غیره همفکری و تبادل نظر شد.