برگزاری اولین نشست تخصصی فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با انجمن نمایشگاه‌های ایران
    
تعداد بازدید: 1090
    

چاپ

    
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/12/16
منبع : روابط عمومی

دراین نشست که روز پنج شنبه مورخ 14 اسفند 1399 به میزبانی نمایشگاه بین المللی مشهد و با حضور هیئت رئیسه فراکسیون زیرساخت های فرهنگی، گردشگری و نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی ، هیئت مدیره انجمن نمایشگاه های ایران و انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه های ایران برگزار شد، مسائل مرتبط با صنعت نمایشگاهی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سید محمود موسوی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در اولین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیئت مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، اظهار کرد: اهداف و برنامه های نمایشگاهی در واقع همان  اهداف سالیانه ای است که در شعار هر سال توسط مقام معظم رهبری مطرح و نامگذاری می‌شود و یکی از مجموعه‌هایی که در مسیر تحقق اهداف ایشان نقش‌آفرین است را میتوان برگزاری نمایشگاه‌ها دانست.

وی افزود: نمایشگاه ها در عمل بنگاه تجاری شناخته نمی شوند بلکه صنعت زیرساخت صادرات هستند اما متاسفانه با این وجود و برشمردن در قالب تجاری به این جایگاه بی مهری میشود، در واقع  هتل ها و یا اماکن گردشگری دارای جایگاه به عنوان صنعت گردشگری محسوب میشوند ولی نمایشگاه ها در کشور قانوناً دارای جایگاه صنعتی نیستند که پیشنهادمان به فراکسیون و دولت قید این عنوان است.

عضو هیئت مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران با بیان اینکه فعالان عرصه نمایشگاهی و مصرف‌کنندگان خیالشان راحت است که تولیدات و محصولات ارائه شده در نمایشگاهها از هر جهت دارای استاندارد و مجوز بهره برداری است و. از طرف دیگر محیط نمایشگاه هم دارای استاندارد کاملی از جهت ساختار ملی و بین المللی، ساختمان و استاندارد فیزیکی، بیمه حوادث و آتش سوزی، بهداشت محیط و اخیراً رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا می باشد، خاطرنشان کرد: سایت‌های نمایشگاهی ایران در رعایت این اصول مورد قبول و تایید انجمن جهانی نمایشگاه ها (ufi) هستند.

موسوی  همچنین افزود : ارتباطات بین‌المللی‌مان توسعه یافته و اگر می‌خواهیم که اثربخش‌تر از گذشته باشد باید حمایت قابل توجه مسئولان را داشته باشیم و همچون سایر نقاط مهم جهان در قالب فعالیت های صنعتی شناخته شویم.

 

علی یارمحمدیان رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران در اولین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیئت مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اظهار کرد: تولید و فروش با بازاریابی حاصل می‌شود و اگر می‌خواهیم به این مهم اهمیت دهیم باید در گام نخست به بازاریابی خوب در آن صنف و صنعت توجه کنیم، سایت‌ها، برگزارکنندگان، مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان ۴ ضلع صنعت نمایشگاهی هستند.

رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران بیان کرد: هنوز در بسیاری از استان‌ها نمایشگاه برگزار نمی‌شود و به‌طور کامل از ظرفیت استان‌های مرزی بهره‌وری نشده و بابت بی‌مهری مسئولان به صنعت نمایشگاهی گلایه‌مند هستیم.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه هنوز درک لازم برای برگزاری نمایشگاه وجود ندارد، گفت: نمایشگاه فروشگاه نیست، بلکه محلی برای تلاقی تولیدکننده و مصرف‌کننده بوده و نباید به این صنعت کلیدی به عنوان یک صنف جزء نگاه شود.

وی افزود : صنعت نمایشگاهی در دنیا همانند دیگر صنایع درآمدزایی ایجاد می‌کنند و بسیار خوشحالیم که فراکسیون ویژه‌ای با این موضوع در مجلس شورای اسلامی فعال شده است. مزیت برگزاری نمایشگاه‌ها به‌جز ایجاد اشتغال موجب رونق تولید و اقتصاد شده و معتقدیم که صنعت نمایشگاهی کمک بزرگی در صنعت گردشگری می‌کند .

 

دکتر هاجر چنارانی رئیس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی ، گردشگری  و نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی در این نشست تخصصی گفت: در برنامه هفتم توسعه اصلاح قوانین مصوب در صنعت نمایشگاهی و تصویب قوانین جدید در این صنعت مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر چنارانی در اولین نشست تخصصی زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیئت مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، اظهار کرد: میراث فرهنگی در مجلس دهم از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد و امیدواریم در مجلس یازدهم هم که فراکسیون نمایشگاه‌ها را فعال کردیم ‌بتوانیم گامی موثر در مسیر ارتقاء صنعت نمایشگاهی گام برداریم.

وی افزود: رابطه تولید و مصرف همخوانی ندارد و با آمدن تحریم‌ها تمامی دروازه‌های ورودی به سمت ایران بسته شد.

رئیس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی ، گردشگری  و نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی دارند، گفت: ما بی‌شک می‌توانیم از ظرفیت نخبگان ایرانی در تمامی صنایع از جمله صنعت نمایشگاهی برخوردار شویم، به شرط آنکه در مسیر احیاء مجدد جایگاه حقیقی‌مان در منطقه و جهان گام برداریم.

چنارانی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از اشتغال و درآمدزایی کشور در صنعت نمایشگاهی حاصل می‌شود و به دنبال آن هستیم تا در برنامه هفتم توسعه اصلاح قوانین مصوب در صنعت نمایشگاهی و تصویب قوانین جدید در این صنعت را داشته باشیم.تمامی اقشار و گروه‌ها با صنعت نمایشگاهی در ارتباط هستند، پس باید بیش از پیش به این صنعت توجه شود.

رئیس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی ، گردشگری  و نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی در خاتمه ابراز امید کرد که دستاورد های این نشست مقدمه ای باشد برای ثبت و پیگیری قانونی اقدامات حمایتی برای صنعت نمایشگاهی کشور.

در پایان این نشست به مناسبت 14 اسفند روز درختکاری اعضای جلسه در فضای باز سایت نمایشگاه های بین المللی مشهد مقدس به نام انجمن نمایشگاه های ایران در کاشتن درخت مشارکت نمودند.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

با عضویت در خبرنامه از جدیدترین اخبار نمایشگاه باخبر شوید

تعداد افراد آنلاین: 7 نفر

آمار بازدید امروز: 1024 نفر

آمار بازدید کل: 5428015 نفر

07136200040-3 07136200040-3
07136200047 07136200047
info@farsfair.ir
شیراز - شهرک گلسـتان - بلوار علامه دهخدا - محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فـارس - ساختمان اداری
کد پستی : 88111-71894

با ما همـــراه باشید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نمایشگاه بین المللی فارس می باشد

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس